ÜRÜNLERİMİZ
Step Motorları'nın Yapısı
DETAYLAR

Step Motorları'nın Yapısı

Aşağıdaki şekillerde 5 fazlı kademeli motorun iki enine kesiti görülmektedir. Adım motoru öncelikli olarak iki parçadan oluşur: bir stator ve rotor. Rotor üç bileşenden oluşur: rotor 1, rotor 2 ve kalıcı bir mıknatıs. Rotor, aksiyal yönde mıknatıslanır, böylece, örneğin rotor 1 kutuplanmışsa, rotor 2 güneye polarize olur.

 

 

 

Statorun küçük dişleri olan on kutuplu manyetik kutupları vardır, her kutup bir sargı ile donatılmıştır. Her bir sargı, karşı kutbun sargısına bağlanır; böylece, sargı akımı çift sargılardan gönderildiğinde, iki kutup da aynı polaritede manyetize olur. (Belirli bir sarım boyunca bir akımın akışı, aynı kutupta, yani kuzey veya güneydeki kutupların karşı çifti manyetize eder.)

Karşı kutup kutbu bir safhayı oluşturur. A'dan E'ye kadar beş faz olduğu için motora "5 fazlı step motor" denir.

Her bir rotorun dış çevresine 50 küçük diş vardır, bu da küçük rotor dişlisi 1 ve rotor 2 birbirinden mekanik olarak yarı yarıya bir diş aralığı ile dengelenmiştir.

 

Uyarma : Bir motor sargısı üzerinden akım göndermek için

 

Manyetik kutup : Statorun tahrikli bir parçası, uyarma ile manyetize edilir.

 

Küçük dişler : Rotor ve stator üzerindeki dişler.

 

 

 

ÇALIŞMA TEMELLERİ

Aşağıda, mıknatıslanmış statör küçük dişleri ile rotor küçük dişleri arasındaki ilişkinin açıklaması verilmiştir.

 

"A" Fazı Uyarılmış Olduğunda

 

A fazı uyarıldığında, kutupları güneye polarize edilir. Bu, kutuplanmış olan rotor 2'nin dişlerini iterken 1 numaralı polar rotoru çeker. Bu nedenle, dengedeki tüm birim üzerindeki kuvvetler rotoru sabit tutar. Şu anda, uyarılamayan B fazı fazlarının dişleri, rotun 2'nin güney kutuplaşmış dişleriyle hizalanmamıştır, böylece 0,72° ofsetlenmiştir. Bu, stator dişleri ile rotor dişleri arasındaki A fazı uyarılma arasındaki ilişkiyi özetler.

 

 

"B" Fazı Uyarılmış Olduğunda

 

Uyarım A fazından B noktasına geçtiğinde faz B kutupları polarize olur ve rotor 2'nin güney polaritesini çeker ve rotor 1'in kuzey polaritesini iter.

 

 

Diğer bir deyişle, uyarı A fazından B noktasına geçtiğinde, rotor 0.72˚ döndürür. Uyarım faz A'dan fazlar B, C, D ve E'ye geçtikçe A fazına geri döndüğünde basamak motoru tam olarak 0,72 ° adımlarla döner. Ters çevrilmek için, uyarı sırasını A, E, D, C, B fazlarına geri çevirin ve ardından A fazına geri dönün.

 

0,72° yüksek çözünürlük, bir enkoder veya diğer sensörler kullanılmadan kesin konumlandırma elde edilmesini sağlayan statör ve rotor arasındaki mekanik kaymada özeldir. Kesme doğruluğunu etkileyen tek faktör, statorun ve rotorun parça işleme hassasiyetindeki farklılıklar, sargı hassasiyeti ve sargıların DC direnci olduğu için, 3 arc/minute ( 0.05° ) aralıksız yüksek durma doğruluğu elde edilir.

 

Sürücü, faz değiştirme rolünü yerine getirir ve zamanlaması sürücüye bir darbe sinyal girişi ile kontrol edilir. Yukarıdaki örnek, bir seferde bir faz ilerleyen uyarıyı göstermektedir, ancak gerçek bir step motorda, sargıların etkin bir şekilde kullanılması, dört veya beş fazı aynı anda uyarılmasıyla yapılır.

 

Step Motorları'nın Temel Karakteristikleri

 

Step motorlarının uygulanmasında dikkate alınması gereken önemli bir nokta, motor özelliklerinin çalışma koşullarına uygun olup olmadığıdır.

Aşağıdaki bölümlerde, step motorların uygulanmasında göz önüne alınacak özellikler anlatılmaktadır.

Step motor performansının iki ana özelliği :

 

  • Dinamik Karakteristikler : Bunlar, başta makinanın hareketi ve çevrim süresini etkileyen bir step motorun başlatma ve dönme özelliklerini içermektedir.

 

  • Statik Karakteristikler : Bunlar, step motor durma modundayken gerçekleşen açıda meydana gelen değişikliklerle ilgili olup, makinenin hassaslık seviyesini etkiler.

 

Dinamik Karakteristikler

 

Hız - Tork Özellikleri Yukarıdaki şekli, tahrik edilen bir step motorun hızı ve torku arasındaki ilişkiyi gösteren bir karakteristik grafiğidir. Bu özelliklere göre her zaman bir step motor seçimi yapılır. Yatay eksen motor çıkış mili hızını, dikey eksen torku temsil eder. Hız torku karakteristikleri motor ve sürücü tarafından belirlenir ve kullanılan sürücü tipinden büyük ölçüde etkilenir.

 

  • Maksimum tutma torku (TH) Maksimum tutma torku, besleme sağlandığında (nominal akımda) motorun dönmediğinde step motorun maksimum tutma gücünü (torku) alır.

 

  • Çekme torku Çekme torku, belirli bir hızda çıkabilecek maksimum torktur. Bir motor seçerken, gerekli torkun bu eğri içine düştüğünden emin olun.

 

  • Maksimum başlatma frekansı (fS) Bu, step motorun sürtünme yükü ve atalet yükü 0 olduğunda, motorun anında başlayabileceği veya durdurabileceği maksimum hızdır (bir hızlandırma / yavaşlama zamanı olmadan). Motoru aşırı bir darbe hızında sürüş Bu hızın kademeli bir ivme veya yavaşlamasını gerektirir. Bu frekans, motora bir atalet yükü eklendiğinde azalacaktır. Aşağıdaki atalet yükü - başlangıç frekansı özelliklerine bakın.

 

Maksimum tepki frekansı (fr) Bu, step motorun sürtünme yükü ve atalet yükü 0 olduğunda derece kademeli hızlanma veya yavaşlama ile motorun çalıştırılabileceği maksimum darbe hızını gösterir. Aşağıdaki resim, 5 fazlı step motor ve sürücü paketidir.

 

 

Atalet Yükü - Başlangıç Frekans Karakteristikleri  Bu özellikler, yük ataletinin neden olduğu başlangıç frekansındaki değişiklikleri göstermektedir. Step motorun rotoru ve yükü kendi atalet momentlerine sahip olduğundan ani başlatma ve durdurma sırasında motor ekseninde gecikme ve ilerleme oluşur. Bu değerler darbe hızı ile değişir, ancak motor belirli bir noktanın ötesinde atım hızını takip edemez, dolayısıyla hatalı adımlar oluşur. Yanlış adım oluşmadan hemen önceki darbe hızına başlangıç frekansı denir.

 

 

Atalet yükü ile maksimum başlangıç frekansındaki değişiklikler aşağıdaki formüle göre hesaplanabilir :

 

 

Titreşim Karakteristikleri

Step motoru bir dizi basamak hareketiyle döner. Bir adım atma hareketi aşağıda gösterildiği gibi 1 adımlı bir yanıt olarak tanımlanabilir :

  1. Durma durumunda step motora tek bir darbe girişi motoru bir sonraki durma konumuna doğru hızlandırır.
  2. Hızlandırılmış motor durma konumu boyunca döner, belirli bir açıyı aşar ve geri çekilir.
  3. Motor, sönüm salınımını takiben durdurma konumunda durur.

 

 

Düşük devirlerde titreşim, bu tip bir sönüm salınımını üreten basamaklı bir hareketten kaynaklanır. Aşağıdaki titreşim özellikleri grafiği, bir motorun dönüş sırasındaki titreşim büyüklüğünü göstermektedir. Titreşim seviyesi ne kadar düşük olursa, motor dönüşü o kadar pürüzsüz olur.

 

 

Statik Karakteristikler

 

Açı - Tork Özellikleri : Açı torku karakteristikleri rotorun açısal deplasmanı ile motor nominal akımda uyarıldığı zaman motor miline harici olarak uygulanan tork arasındaki ilişkiyi gösterir. Bu özelliklerin eğrisi aşağıda gösterilmiştir :

 

 

 

Aşağıdaki resimlerde, yukarıdaki diyagramda numaralı noktalardaki rotor dişleri ile stator dişleri arasındaki konumsal ilişki gösterilmektedir. (1) noktasında kararlı tutulduğunda, bir kuvvetin motor şaftına harici uygulanması, şaftı kararlı noktaya (1) döndürmeye çalışan sol yönde T momenti (+) üretecektir. Dış güç noktası (2) 'de bu torka eşit olduğunda mili durur.

 

Ek dış kuvvet uygulanırsa, üretilen torkun maksimum (3) noktasına ulaşacağı bir açıda bulunur. Bu tork, maksimum tutma momenti TH olarak adlandırılır.

 

Dış kuvvetin bu değerin üzerinde uygulanması, rotoru harici kuvvetle aynı yönde tork (5) üreten dengesiz bir noktaya (-) ve ötesine götürür; Böylece bir sonraki istikrarlı noktaya (1) geçer ve durur.
 
 
 
 
Stabil Noktalar : Rotorun durduğu noktalar, stator dişleri ve rotor dişleri tam olarak hizalanır. Bu noktalar son derece dengelidir ve harici bir kuvvet uygulanmazsa rotor daima orada duracaktır.
 
Kararsız Noktalar : Stator dişlerinin ve rotor dişlerinin hizalamadan yarım bir adım olduğu noktalar. Bu noktalardaki bir rotor, en ufak harici kuvvet altında bile, bir sonraki istikrarlı sol veya sağa doğru hareket edecektir.
 
 
Açı Doğruluğu
 
Yükü olmayan koşullarda, step bir motor, ± 3 arc dakika (± 0.05˚) içinde bir açı doğruluğuna sahiptir. Küçük hata, statorun ve rotorun mekanik hassaslığındaki farktan ve stator sargısının DC direncindeki küçük bir varyansa bağlı olarak ortaya çıkar. Genellikle, step motorun açı doğruluğu, sağdaki gibi durma konumu doğruluğu açısından ifade edilir.
 
Durma Pozisyonu Doğruluğu : Durma konumu doğruluğu rotorun teorik durma konumu ile gerçek durma konumu arasındaki farktır. Verilen bir rotor durdurma noktası başlangıç noktası olarak alınırsa, durma konumu doğruluğu, tam dönüşün her bir adımı için alınan ölçüm setinde maksimum (+) değer ve maksimum (-) değer arasındaki farktır.
 
 
 
 
Durma konumu doğruluğu ± 3 arc/minute (± 0,05˚), ancak sadece yüksüz koşullar altında. Gerçek uygulamalarda daima aynı miktarda sürtünme yükü vardır. Bu gibi durumlarda açı doğruluğu, sürtünme yüküne dayalı açı-tork özelliklerinden kaynaklanan açısal deplasman tarafından üretilir. Sürtünme yükü sabitse, tek yönlü çalışma için deplasman açısı sabit olacaktır.
 
Bununla birlikte, iki yönlü çalışmada, bir katlama mesafesi çift bir gidiş dönüşü üzerinden üretilir. Yüksek durdurma hassaslığı gerektiğinde daima aynı yönde konumlandırın.
 
 
 
 
 
Step Motor ve Sürücü Paketlerinin Uyarma Sırası
 
Kataloğumuzda listelenen her 5 fazlı motor ve sürücü paketi, yeni bir beşgen, beş kablolu tel motor ve özel bir uyarma dizisi içeren bir sürücüden oluşur. Orientalmotor'a ait olan bu kombinasyon, aşağıdaki avantajları sunar:
 
  • Beş kablo için basit bağlantı
  • Düşük titreşim

Aşağıdaki bölümlerde kablolama ve uyarma sırası açıklanmaktadır.

 

Yeni Beşgen, 4 Fazlı Uyarma: Tam Adım Sistem (0.72˚ / adım)

 

Bu, dört fazın uyarıldığı 5 fazlı motora özgü bir sistemdir. Basamak açısı 0,72° (0,36°). Mükemmel bir sönüm etkisi ve dolayısıyla istikrarlı çalışma sunar.

 

 

Yeni Beşgen,  4-5 Fazlı Uyarma : Yarım Adımlı Sistem (0.36˚ / adım)

 

4-fazlı ve 5-fazlı uyarıları değiştirmek için bir adım sırası, 0.36˚ 'lik bir dönüş sağlar. Bir rotasyon 1000 adıma bölünebilir.

 

 

 

Step Motor Sürücüleri

 

Bir Step motor sürmek için iki ortak sistem vardır: sabit akım sürücüsü ve sabit voltaj sürücüsü. Sabit voltajlı tahrik devresi daha basit, ancak yüksek hızda tork performansı elde etmek nispeten daha zordur.
 
Öte yandan, sabit akım sürücüsü, artık yüksek hızlarda mükemmel tork performansı sunduğu için en yaygın kullanılan tahrik yöntemidir. Tüm Oriental Motor sürücüleri sabit akım tahrik sistemini kullanmaktadır.
 
 
Sabit Akım Sürüş Sistemine Genel Bakış
 
Step motor, sargılardan akan ardışık anahtarlama akışı ile döner. Hız arttıkça, anahtarlama hızı da daha hızlı hale gelir ve mevcut yükselme geride kalır ve kayıp torka neden olur. Motorun nominal geriliminden daha yüksek bir DC voltajın kesilmesi, nominal akımın yüksek devirlerde dahi motora ulaşmasını sağlar.
 
 
 
 
Motor sargılarına akan akım, bir akım tespit direnci yoluyla bir voltaj olarak algılanır ve referans voltaj ile karşılaştırılır. Akım kontrolü, algılama direncindeki gerilim referans voltajından düşük olduğunda (nominal akıma ulaşmadığında) Tr2 anahtarlama transistörünü AÇIK tutarak veya değer referans voltajından daha yüksek olduğunda Tr2'yi KAPALI hale getirerek gerçekleştirilir (Anma akımını aştığında), böylece nominal akımın sabit bir akışı sağlanır.
 
 
 
 
 
AC Girişi ve DC Girişi Özellikleri Arasındaki Farklar
 
 
Bir step motor, bir sürücü vasıtasıyla uygulanan bir DC voltajıyla sürülür. Orientalmotor'un 24VDC giriş motor ve sürücü paketlerinde, motora 24VDC uygulanır. 100-115VAC motor ve sürücü paketlerinde giriş DC'ye doğrultulmuş ve daha sonra motora yaklaşık 140VDC uygulanmıştır. (Bazı ürünler bunun istisnalarıdır.)
 
Motorlara uygulanan gerilimlerdeki bu fark, yüksek hızda tork özelliklerinde bir farklılık olarak görülür. Bunun nedeni, uygulanan voltaj ne kadar yüksek olursa motor sargılarındaki akım yükselmesi o kadar hızlı olur ve nominal akımın daha yüksek devirlerde kullanılmasını kolaylaştırır.
 
Bu nedenle, AC giriş motoru ve sürücü paketi, düşük devirlerden yüksek devirlere kadar geniş bir hız aralığında üstün bir tork karakteristiklerine sahiptir ve büyük bir hız oranı sunar. Uygulamalarınız için, daha geniş çalışma koşulları ile uyumlu AC girişi motor ve sürücü paketleri düşünülmelidir.
 
 
 
 
 
Mikrostep Sürücü Teknolojisi
 
 
Mikro adımlı sürücü teknolojisi, 5-fazlı step motorun temel adım açısını (0,72°), bir hız azaltma mekanizması kullanmadan daha küçük adımlara (maksimum 250 bölüme kadar) bölmek için kullanılır.
 
 
◇ Mikrostep Sürüş Teknolojisi
 
Step motoru, rotor ve statorun kutup yapısı tarafından belirlenen basamak açısı art arda hareket eder ve durur. Konumlandırma konusunda yüksek bir derecede başarı elde ederiz. Adım motoru, rotor hızının değişmesine neden olur çünkü Motor adım adım açılarla döner ve verilen bir hızda rezonansa veya daha fazla titreşime neden olur.
 
Mikro adım atma, motor bobinine beslenen elektrik akımının akışını kontrol ederek ve motorun temel adım açısını daha küçük basamaklara bölerek, son derece düşük hızlarda düşük rezonans, düşük gürültülü çalışma sağlayan bir teknolojidir.
 
  • Motorun temel adım açısı (0.72˚ / tam adım), 1/1 ila 1/250 arasında değişen daha küçük adımlara bölünebilir. Mikro adım atma, böylece düzgün çalışmayı sağlar.
  • Motor tahrik akımını sorunsuz bir şekilde değiştirmek için kullanılan teknoloji ile düşük titreşimli çalışma için motor titreşimi en aza indirilebilir.

 

◇ 250'ye kadar Mikrostep

Mikro adım Step sürücüsü sayesinde, farklı adım açıları (16 adımdan 250 bölünmeye kadar) iki basamaklı açı ayarı anahtarı ile ayarlanabilir. Adım açısı anahtarlaması için giriş sinyalini harici bir kaynaktan kontrol ederek adım açısını ilgili anahtarlar için ayarlanan seviyeler arasında değiştirmek mümkündür.

 

Mikrostep Sürücüsü Özellikleri

 

● Düşük Titreşim

Mikro step sürücü teknolojisi, elektronik hızla basamak açısını daha küçük basamaklara bölerek düşük hızda pürüzsüz artımlı hareket sağlıyor ve titreşimi önemli ölçüde azaltıyor. Titreşimi azaltmak için genellikle bir damper veya benzeri bir cihaz kullanılırken, motorun kendisi için kullanılan düşük titreşimli tasarım - mikro basamaklı tahrik tekniği ile birlikte - titreşimi daha etkili bir şekilde en aza indirir. Titreşim önlemleri önemli ölçüde basitleştirilebilir, bu nedenle titreşime karşı hassas uygulamaların ve ekipmanların çoğu için idealdir.

 

 

● Düşük Gürültü

Mikrostep sürücü teknolojisi, düşük hızlarda titreşimle ilgili gürültü düzeyini etkin bir şekilde azaltır ve düşük ses performansı sağlar. Motor, gürültüye duyarlı ortamlarda bile mükemmel performans sergiliyor.

 

● Geliştirilmiş Kontrol Edilebilirlik

Üstün sönümleme performansına sahip olan New Beşgen mikrostep sürücüsü, basamak değişimlerine yanıt olarak aşırı vurmayı ve aşınmayı en aza indirgeyerek pulse desenini doğru bir şekilde takip eder ve gelişmiş doğrusallık sağlar. Buna ek olarak, normalde başlatma ve durdurma hareketlerinden kaynaklanan şok azaltılabilir.

 

 

Step Motor ve Sürücü Paketi

Kontrol Sistemine Genel Bakış

◇ Rotor Konumunu Algılayacak Sensör

 

Motor çıkış milinin karşı ucuna bir rotor konum algılama sensörü dahildir:

 

Sensör sargısı, rotorun açısal pozisyonundan dolayı manyetik relüktans değişikliklerini tespit eder.

 

Yenilikçi Kapalı Çevrim Kontrolüne Sahip

 

Sapma sayacı, pulse sinyali ile konum komutu ile ilgili rotorun gerçek açısal konumunun sapmasını (gecikme / ilerleme) hesaplar. Hesaplama sonucu, bir "yanlış adım bölgesi" saptamak ve motoru, açık çevrim ve kapalı çevrim modları arasında geçiş yaparak çalıştırmak için kullanılır.

  • Konum ayarı sapması } 1.8˚ 'den düşükse, motor açık çevrim modunda çalışır.
  • Konum sapması }1.8˚ veya daha fazla ise, motor kapalı çevrim modunda çalışır.

 

 

Kapalı çevrim modunda, rotorun verilen açısal konumu için maksimum tork geliştirilecek şekilde motor sargısı uyarma kontrolü yapılır. Bu kontrol yöntemi açı-tork özelliklerinde kararsız noktaları (yanlış adım bölgesi) ortadan kaldırır.

 

 

 

AlphaStep'in Özellikleri

◇ Geliştirilmiş Step Motoru Performansı

  • Yüksek hızda "yanlış adım" olmaz. Dolayısıyla, geleneksel step motorlardan farklı olarak, operasyon aşağıdaki kısıtlamalardan arındırılmış olacaktır :
  • Kontrol cihazının darbe profilinden kaynaklanan hızlanma / yavaşlama oranları ve atalet oranı üzerindeki kısıtlamalar.
  • Pulse hızının başlatılmasına ilişkin kısıtlamaların neden olduğu "yanlış adımlar"
  • Başlama/durma sırasında yanıt verme oranını ayarlamak için hız filtresi kullanın. Başlatma/durma tepkisi, kontrolör verilerini değiştirmeden (başlangıç sinyali, hızlanma / yavaşlama hızları) 16 ayarla ayarlanabilir.
    Bu özellik, düşük hızlı çalışma sırasında çalışma  ve titreşime olan şoku azaltmak için tasarlanmıştır.
 
 
 
Uyarıcı Zamanlama Sinyalini Kullanarak Mekanik Home İşlemine Dön
 
● Zamanlama Sinyali Uyarma
 
Sürücü başlangıçta step motoru harekete geçirirken uyarma zamanlaması (TIM.) Sinyali çıkar ("0" aşaması). Orientalmotor'un 5 fazlı step motor ve sürücü paketleri, güç açıldığında ilk uyartmayı gerçekleştirir ve uyartmayı ilerletir.
 
Ardışık sinyal sinyali girildiğinde, motor şaftı 7.2 derece döndüğünde bir tur tamamlar.
 
 
 
 
Mekanik home işlemlerine yüksek oranda tekrarlanabilir geri dönüşün yapılması gerektiğinde bu zamanlama sinyallerini kullanın. Aşağıdaki bölümlerde step motorun mekanik home işlemine dönüşü ve zamanlama sinyalleri kullanımı açıklanmaktadır.
 
● Step Motorlar için Mekanik Home Pozisyonuna Dön
 
Bir elektrik kesintisinden sonra otomatik ekipmanı başlatma veya ekipmanı yeniden başlatma gücünü açarken, step motorları standart konumuna geri getirmek gereklidir. Bu işleme "mekanik home pozisyonuna dönüş" adı verilir.
 
Step motorlar için mekanik home uygulamasına geri dönüş, konumlandırma işlemi için kullanılan mekanik bileşeni algılamak için home sensörlerini kullanır. Tespit edilen sinyaller onaylandığında, kontrol cihazı darbe sinyalini durdurur ve step motor durdurulur. Mekanik ev operasyonuna dönüşte ana konumun doğruluğu, home sensörlerinin algılama performansına bağlıdır. Home sensörleri'nin algılama performansı, ortam sıcaklığı ve mekanizma algılama alanının yaklaşma hızı gibi faktörlere bağlı olarak değiştikçe, yüksek düzeyde tekrarlanabilir mekanik bir giriş konumu algılama gerektiren uygulamalar için bu faktörleri azaltmak gerekir.
 
 
 
 
 
● Uyarma Zamanlama Sinyalini Kullanarak Geliştirilmiş Tekrarlanabilirlik
 
Mekanik Home konumunun, home sensörleri'nin algılama performansındaki değişikliklerden dolayı değişmediğinden emin olmaya yönelik bir yöntem, darbe sinyalini mantıksal olarak zamanlama sinyali ile çarparak durdurmaktır. Zamanlama sinyali ilk uyartımda çıktı olarak, zamanlama sinyali verildiğinde darbe sinyali durdurulursa mekanik ana pozisyon her zaman ilk uyartımda belirlenecektir.
 
 
 
 
 
Kablo uzunluğu ve iletim frekansı arasındaki ilişki
 
Pulse hattı kablosu daha uzadıkça, maksimum iletim frekansı azalır. Özellikle, kablonun dirençli bileşeni ve göçme kapasitesi bir CR devresinin oluşumuna neden olur, böylece darbe yükselme ve düşme sürelerini geciktirir. Bir kabloda elektrik kabloları ve toprak düzlemleri arasında kapasitans bozukluğu meydana gelir. Bununla birlikte, şartlar kablo türüne, düzenine, yönüne ve diğer faktörlere göre değiştiği için farklı sayısal veriler sağlamak zordur.
 
 
 
 
Ürünlerimizle birlikte çalıştırıldığında iletim frekansı (gerçek ölçüm referans değerleri) aşağıda gösterilmiştir :
 
 
 
 
 
Kaplin Rijitesinin Ekipman Üzerindeki Etkisi
 
Kaplin performansını gösteren özellikler, izin verilen yük, izin verilen hız, burulma yay sabiti, kuplajdaki boşluk (oynatma) ve izin verilen yanlış hizalanmayı içerir. Uygulamada, yüksek konumlandırma performansı veya düşük titreşim gerektiren donanımlar için kuplaj seçimi yapılırken, birincil seçim kriterleri "geri tepirmeden sert" olacaktır. Bununla birlikte, bazı durumlarda, bağlantı sertliği, ekipmanın genel sağlamlığı üzerinde yalnızca küçük bir etkiye sahiptir.
 
Bu bölüm, bir MCS gibi bir çene bağlantısının ve daha sert bir körük bağlantısının kullanıldığı iki uygulamada bir bilye vidalı tahrikten oluşan ekipmanın toplam sağlamlığını karşılaştırarak bir örnek sağlar. (Veriler KTR'nin teknik belgesinden alınmıştır, bu nedenle bağlantı boyutları Orientalmotor tarafından sunulan ürünlerden farklıdır.)
 
Test Cihazlarına Genel Bakış
 
 
 
 
Parça Özellikleri
 
Çene bağlantısının burulma yay sabiti
Cj = 21000 [N・m/rad]
 
Körük bağlantılarının burulma yay sabiti
Cb = 116000 [N・m/rad]
 
Servo motor Sertliği
Cm = 90000 [N・m/rad]
 
Vidalı mil Uzunluğu
L = 800 [mm]
 
Eksenel yöndeki rulman rijitliği
Rbrg = 750 [N/μm]
 
Vidalı mil somun eksenel yönde sertlik
Rn = 1060 [N/μm]
 
Vidalı milli modülün elastikiyeti
Rf = 165000 [N/mm2]
 
  • 1. Vidalı milin, rulmanın ve somunun burulma rijitliğini elde edin. Rs vidanın eksenel yöndeki sertliği aşağıdaki gibi hesaplanır :

 

 

Bu nedenle, vidalı milin, rulmanın ve somunun Rt eksenel yöndeki toplam rijitliği aşağıdaki gibi hesaplanır :

 

 

Eksenel yöndeki bu rijitlik burulma rijitliği Ct olarak uygulanır.

 

  • 2. Bir çene bağlantısı kullanıldığında, genel ekipman sertliğini C edin.

 

 

  • 3. Bir körük bağlantısı kullanıldığında, genel ekipman sertliği C'yi elde edin.

 

 

  • 4. Hesaplama Sonuçları

 

 

Copyright @ Otkon Otomasyon & Kontrol Web Tasarım Naya Bilişim